PrintDreams Home

(To our shop)

December 5, 2008

PrintDreams bakom mångsidigare skrivare

Ett nytt skrivartillbehör tar användbarheten av en handhållen skrivare till nya höjder. Skrivaren Design Runner™ är en banbrytande bläckstråleskrivare innehållande PrintDreams teknologi som markerade början till en ny era inom skrivarindustrin.

Det nya tillbehöret, som kallas XDR PC Link Programmerarkit är den ultimata uppgradering av den handhållna skrivaren som lanserades under namnet The Xyron® Design Runner™ av Esselte företaget Xyron för ett par år sedan. Det nya tillbehöret ger användaren full frihet att lägga upp praktiskt taget alla typer av innehåll från en vanlig PC till skrivaren som då omvandlas till ett perfekt utskriftsverktyg eller en digital stämpel med massor av applikationsområden.

Nya användningsområden är direkt utskrift och märkning på exemplevis kartonger, förvaringslådor, mappar, pärmar, cd-skivor, kläder och allehanda ägodelar samt utskrift av adresser direkt på kuvert av valfritt format, stämpla dokument och mycket mer.

Före frisläppandet av XDR PC Link Programmerarkitet, var användarna av Xyron Design Runner begränsade till att använda fabriksinstallerat innehåll från ett visst urval av minneskort som säljs separat av Xyron. Det har också funnits möjlighet att skapa textfraser med Design Disc Maker™,-ett annat tillbehör som också konstruerats av PrintDreams tidigare för Xyrons räkning. Men numera, med hjälp av programmerarkitet, kan användarna komma åt vilket digitalt innehåll som helst inklusive s.k. clipart-bilder, vanliga foton, formaterad text eller dylikt som finns i deras datorer eller på Internet.

Den nyutvecklade XDR PC-Link mjukvaran tillåter användaren skapa text praktiskt taget av vilken storlek, längd och vilket typsnitt som helst. I programvaran kan användarna också ta in vanliga bilder eller till och med färgfoton för att automatiskt skapa designs som lämpar sig för monokroma utskrifter med Design Runner. Hundratals designs kan sparas i en enda skivfil som sedan kan brännas via en USB-dosa till ett skrivbart minneskort varifrån innehållet läses av skrivaren. Både USB-dosan och minneskortet medföljer programmerarkitet.

PrintDreams har beslutat att göra XDR PC-Link mjukvara gratis tillgängligt på internet för nedladdning från sin webbplats, för att tilltänkta användare ska kunna lära känna programmet och upptäcka dess användarvänlighet före köpet av hårdvaran.

Om PrintDreams
PrintDreams är ett högteknologiskt startup bolag, som utvecklar och säljer licensrättigheter för innovativa tekniska lösningar inom skrivarindustrin. Företaget har utvecklat RMPT™ teknik som möjliggör bland annat, tillverkning av handhållna och fullt portabla skrivare.
Fördelen med RMPT tekniken är den höga nivån av flexibilitet, eftersom den gör det möjligt för användare att för hand skriva ut på de flesta ytor. Andra fördelar är dess kostnadseffektivitet och miljövänlighet, som båda är en direkt följd av att hundratals mekaniska delar, som härror från vanliga skrivarteknik, ersätts av intelligent mjukvara istället.
PrintDreams har också utvecklat en världsledande optisk navigeringssensor som kallas OptoNav™. Denna sensor kommer att användas för mer avancerade skrivarprodukter som bolaget för närvarande industrialiserar. Om du vill veta mer om företaget och dess teknik är du välkommen in på: www.printdreams.com

För ytterligare information kontakta:

Alex Breton, VD
PrintDreams Ltd.
Tel: +46 8-820175
Mobil: +46 73-5340459

o o

Download the XDR PC-Link Software for free!

This is not a trail version but the very full version of the Software that allows you to create your own labels, stamps and designs

Use it as much and as long as you want and whenever you feel ready, purchase the hardware...

Download it now!

We recommend you to also download the User's guidelines here! (2.4MB)

The software is compatible with Windows Vista and Windows XP:
Windows Vista Logotype  Windows XP Logotype

Help to promote a highly eco-friendly technology

When you purchase our products and services you are indirectly helping us to industrialize and market our RMPT Full Technology for the benefit of the environment and your wallet.
...read why

o

PrintDreams™, PrintBrush™ and RMPT™ are all trademarks owned by PrintDreams International AB     Xyron® and the Xyron® Design Runner™ are trademarks owned by Xyron Inc. Lexmark is a trademark owned by Lexmark, Inc. Philips is a trademark owned by Royal Philips Electronics N.V. All other trademarks mentioned in this website are the property of their respective owners.