PrintDreams Home

More Info Purchase
  (To our shop)

Januari 8, 2010

PrintDreams lanserar världens första kombinerade bläckstråleskrivare och kamera i fickformat!

En digital kamera med inbyggd skrivare eller en skrivare med inbyggd kamera? PrintDreams nya PrintBrush 4x6 sätter en ny standard för mobilitet, flexibilitet och pris.

PrintDreams introducerade produktkonceptet PrintBrush redan tidigt 2003. Den prototyp som då togs fram var den första första skrivarenhet som demonstrerade PrintDreams revolutionerande "RMPT Full Technology" (Random Movement Printing Technology), och detta var starten på utvecklingen av världens minsta skrivare.

RMPT Full Technology har rönt stort intresse från såväl konsumenter som industri under de senaste sex åren av intensiv teknologi och produkt utveckling, och nu lanseras "PrintBrush 4x6" på den internationella marknaden.

Utsedd av Gartner Inc till "Cool Vendor 2009" har PrintDreams nu tecknat ytterligare flera kontrakt med internationella bolag under året som gått.

PrintBrush 4X6 innehåller den senaste tekniken inom bläckstråle och laser-baserad doppler navigering, allting packat i en enhet av fickformat. Trots den lilla storleken, är produkten kapabel att skriva ut i riktigt fotostorlek på 4 x 6 tum. Den kan skriva ut både fotografier eller annat digitalt innehåll genom ett uSD minneskort eller via USB. Förhandstitt av utskrifter gör man på en 1.4" färg LCD-skärm. Enheten är utrustad dessutom men en 5M pixel digitalkamera med autofokus och integrerad bildbehandling. Introduktionspriset ligger på ca. 990 svenska kronor.

RMPT teknologin eliminerar behovet av inmatningsmekanismen för papper. Istället och tack vare Philips innovativa Laser Doppler sensorer, användarna av PrintBrush kan skriva ut direkt på de flesta underlag, allt ifrån alla typer av papper till kartong, tyg, trä och mycket mer.

Som om inte vore nog, så har PrintBrush 4X6 viktiga miljömässiga egenskaper: Eftersom RMPT-baserade skrivare drivs huvudsakligen av mänsklig kraft, så har de väldigt få mekaniska komponenter och inga motorer alls jamfört med vanliga skrivare. Det är beräknad att om man adopterar RMPT globalt i alla skrivarkategorier, så skulle det kunna spara 325,000 ton av råvaror samt 291 terawatt/timmar av elektricitet varje år.

"PrintBrush fyller ett håll i den expanderande marknaden för digitala bilder" säjer Alex Breton, VD på PrintDreams. "Vi är övertygade att användarna kommer älska den här produkten. Introduktionen av PrintBrush är lika signifikant som när Polaroidkameran kom för länge sedan. Tänk på PrintBrush som en ultra-modern, snabb digital kamera/skrivare som ger dig full frihet att skriva ut dina bilder när och vart du vill, inte bara på fotopapper" fortsätter Alex Breton.

PrintDreams har lanserat en global kampanj som kommer att pågå till slutet av februari för förhandsförsäljning av de första 5000 enheter av PrintBrush 4X6. Leveranser kommer att ske under maj-månad 2010.

Om PrintDreams
PrintDreams är ett högteknologiskt startup bolag, som utvecklar och säljer licensrättigheter för innovativa tekniska lösningar inom skrivarindustrin och numera även slutprodukter. Företaget har utvecklat RMPT™ teknik som möjliggör bland annat, tillverkning av handhållna och fullt portabla skrivare.
Fördelen med RMPT tekniken är den höga nivån av flexibilitet, eftersom den gör det möjligt för användare att för hand skriva ut på de flesta ytor. Andra fördelar är dess kostnadseffektivitet och miljövänlighet, som båda är en direkt följd av att hundratals mekaniska delar, som härror från vanliga skrivarteknik, ersätts av intelligent mjukvara istället.
PrintDreams har också utvecklat en världsledande optisk navigeringssensor som kallas OptoNav™. Denna sensor kommer att användas för mer avancerade skrivarprodukter som bolaget för närvarande industrialiserar. Om du vill veta mer om företaget och dess teknik är du välkommen in på: www.printdreams.com

För ytterligare information kontakta:

Anna Elmdahl, Corporate Communications
PrintDreams Ltd.
E-mail: anna.elmdahl@printdreams.com

o o

Download the XDR PC-Link Software for free!

This is not a trail version but the very full version of the Software that allows you to create your own labels, stamps and designs

Use it as much and as long as you want and whenever you feel ready, purchase the hardware...

Download it now!

We recommend you to also download the User's guidelines here! (2.4MB)

The software is compatible with Windows Vista and Windows XP:
Windows Vista Logotype  Windows XP Logotype

Help to promote a highly eco-friendly technology

When you purchase our products and services you are indirectly helping us to industrialize and market our RMPT Full Technology for the benefit of the environment and your wallet.
...read why

o

PrintDreams™, PrintBrush™ and RMPT™ are all trademarks owned by PrintDreams International AB     Xyron® and the Xyron® Design Runner™ are trademarks owned by Xyron Inc. Lexmark is a trademark owned by Lexmark, Inc. Philips is a trademark owned by Royal Philips Electronics N.V. All other trademarks mentioned in this website are the property of their respective owners.